2013. március 30., szombat

Csak nyugodtan :)

Volt időszak, amikor annyira igyekeztem, hogy minden úgy legyen körülöttem, ahogyan gyerekkoromban történt. Ez Húsvét körül a tavaszi nagytakarításra, a sok-sok kajaféleség elkészítésére, a lakás feldíszítésére stb. irányult. Ez persze olyan szinten, amilyen szinten elvártam magamtól, egy idő után nem ment. Munkahely, család, sokszor tanulás, pluszmunkák mellett képtelenség teljesíteni mindent. Ez gyakran kimerültséghez, idegességhez vezetett, és egyáltalán nem leltem örömömet azokban a dolgokban, amikben kellett volna. 

Mert mi van akkor, ha nem ragyognak az ablakok, ha nincs minimum 5 fajta húsétel, saláták a hidegtálon, és sütemények garmada sem áll, az egyébként szűkös hűtőszekrényben?

Itt a jó hír: NINCS SEMMI!!!!

Csak a mi fejünkben van a zavar attól, amit úgy gondolunk, hogy el kell várni magunktól, mert a gyerekkorunkból ezt hoztuk. De amint rájövünk arra, hogy ez másként is működtethető, attól kezdve arany életünk lehet :)))

Így vagyok ezzel mostanában. 

Jelenlegi húsvéti készülődős helyzetjelentésem:
  • A nagy bevásárlást csütörtök este intéztem Nyírbátorban TESCO, SPAR, Penny, mert csak ekkor volt rá időm. Itthon hideg kaját eszik már két napja mindenki, de most ez van.
  • Egyetlen ablakot sem tisztítottam meg még. Mára is csak azt az egyet terveztem be, amelyikben a cicák ücsörögnek, mert az elég maszatos.
  • Mivel tegnap délutánig dolgoztam, így a kaja előkészületek  estére maradtak: egy csokis és egy sima piskótatortalap kisütve, görögsaláta összeállítva, bárányhús feldarabolva, bepácolva. Közben zenehallgatás, és megkóstoltam a Kékedről hozott Gönci-barackpálinkát is.
  • Este 9-kor előszedtem a húsvéti dekorációsdobozokat, és feldíszítettem a meglévő díszekkel a tojásfát. Szerettem volna kreatívoskodni egy kicsit, és új ötletekkel frissíteni a lakásdíszítést, de most eddig még nem futotta rá az időmből.
  • A lakás szalad egy kicsit. Kb. két órát igényel majd az általános takarítás, ami a rendrakásból, portörlésből, porszívózásból és felmosásból áll. Reggeli után ezzel kezdek. Az ablaktisztítós és a minden szekrényt elhúzogatós rész még várat magára egy kicsit, mondjuk legyen már egy kis jó idő is, mert ilyen zimában ugye, nem lehet ablakokat takarítani. Tessék, meg is van az indok, hogy miért maradt el :))))
  • Délutánra marad a torta összeállítás (erdeigyümölcsös-joghurtos és gyümölcsös-túrókrémes), még egy majonézes saláta elkészítés, a gombás csirkemell, és a rozmaringos bárányhús elkészítés. Most nem lesz több ízesítésű töltött tojás, sonkatekercs, és az aprósütik is elmaradnak.
Semmi kapkodás, semmi izgalom, semmi lelkiismeret furdalás, hogy csak ennyi. Most ennyi és kész! És így is meg van a jókedvem, ami sokkal fontosabb mindenkinek, mint a roskadozó asztal és a csillogó lakás.

Ti mennyire veszitek komolyan ezeket az előkészületeket?

2 megjegyzés:

  1. Ezt most nagyon jólesett elolvasni. :) Mióta lakásfelújításban vagyunk és a karácsony után most a húsvét sem éppen olyan idilli, mint ahogy én azt szeretném.. Egyetértek veled, sokkal fontosabb, hogy mi mindeközben boldogok legyünk, akkor is, ha nem csillog a lakás és nem 5 fogásos ebéd van az asztalon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenki maga dönti el, hogy mi a jó neki, és a közvetlen környezetében lévőknek. Én már nem csinálnám vissza azt az időszakot, ami nem volt jó senkinek.
      Örülök, hogy Te ezt még fiatalon kialakítod magadnak, és nem vesztegetsz rá éveket.
      A lakásfelújítás pedig külön öröm, csak lásd a végét, amikor már minden tuti lesz :) Addig pedig ne pazarold az energiádat arra, hogy miért nem olyanok az ünnepek, amilyennek megálmodtad, mert majd olyanok lesznek, de addig ezeket a mostaniakat kell széppé tenni. Ez pedig mindenkinek a maga feladata.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...