2013. március 23., szombat

Húsvéti birkafasírt

A faggyútól letisztított birka combját ledarálva, pompás fasírt készíthető: gombócra, kolbászra formálva, vagy rúdban kisütve, megtöltve mindenféle jóval... A fasírtok elkészítésének igazán nagy a választéka.
Most egy egyszerű, de mégis kicsit különleges verziót mutatok. A baconszalonnába helyezett, muffintepsiben  készített fasírt feldobja kicsit az ünnepi menüt, és el lehet készíteni bármilyen húsból.

Készítés
  1. A kb. 1,5 kg darált húst ízlés szerint ízesítem. A birkahúshoz leginkább rozmaringot, fokhagymát, vöröshagymát, sót és borsot használok, de van amikor kakukkfüves kedvem van. Hozzáadok 3-4 tojást és 3-4 evőkanál szemlemorzsát és jól összemoncsolom :)
  2. Gombócokat formázok belőle, és belerakom a baconszalonnával kibélelt tepsibe, majd ráhajtogatom a szalonnacsíkokat a tetejére. Néhány gombócnál apró hagymakarikát is tettem a szalonna alá, így szoktam kísérletezgetni. Ha finom, legközelebb így készítem, és finom lett.
  3. 200 fokos légkeveréses sütőben 45-50 percig sül, de a gombócok nagyságától függően ez több is lehet.
  4. Kiszedve, kihűlve tökéletes húsvéti hidegtálra való finomság. (Az utolsó képen hagyományosan készült fasírtgolyók is vannak, mert egy részét serpenyőben, bő olajban sütöttem ki.)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...