2013. július 15., hétfő

Vidéken is jól mehet a szekér :)

Vidéki emberként, aki egy halmozottan hátrányos térségben és faluban él, az ország egyik legelmaradottabb keleti részén, gyakran megfogalmazódhatna bennem, hogy lehetetlen áttörni ezt a földrajzi korlátot az előrehaladásban. Mégis csak feltételes módban fogalmazom meg ezt, mert ha így gondolkodnék, bizonyára nem jutnék egyről a kettőre, hanem elindulnék Én is a leépülés és megkeseredés medrében lefelé, mint ahogyan körülöttem olyan sokan teszik. 
Én a vidékben is a lehetőségeket látom. 
  • Az internet például képes a földrajzi elszigeteltséget áttörni. Felfedezni, megtervezni, elindulni és megcsinálni bármit lehet az internet segítségével. Itt az Én példám, a coachság minden részletéhez az internetet használom, és fogom is, mint egy új munkaterületet, mert online coachság is létezik és működik.
  • A szakemberek hiányával felértékelődik a munkám. Sokkal keresettebb vagyok az adott területen, mint ott, ahol óriási a szakmai konkurencia és a verseny. Ezzel élni kell és ki is használtam az eddigi munkáim során. Ezután is ki fogom :)
  • A helyi közösségeknek óriási az ereje, így könnyen lehet civil szervezeteket létrehozni és működtetni. Nyitott rá a vidék, csak legyen, aki csinálja! Ezen a területen ki lehet teljesedni, és pénzszerzéshez sem egy utolsó lehetőség. A többlábon állásom egyik stabil pontja az az ifjúsági szervezet, amelyiknek 10 éve az elnöke vagyok.
  • A vidéki munkahelyek esetében az állami és uniós támogatások is sokkal intenzívebbek, kedvezőbben ki lehet használni, el lehet helyezkedni a szakterületeinken. A 2012-es évben 8 hónapig voltam foglalkoztatva a munkaügyi központ egyik kiközvetítésében, mert nem volt senki a térségben, akinek vidékfejlesztési végzettsége és tapasztalata van. Ez egy jó áthidaló időszak volt számomra. 
Összességében,  érdemes vidéken élve is célul kitűzni az ,,életfogytig tartó tanulás és fejlődés" mottót. Képezni és fejleszteni magunkat, haladni a korral, felismerni és kihasználni a lehetőségeinket. 
Ha ezeket vidéken élve nem tudjuk megtenni, mert ráfogjuk a vidékiségre, akkor bárhol leszünk, sehol nem fogjuk tudni. Ezekre ki kell képezni magunkat, és akkor bárhol is vagyunk, jól fognak menni a dolgaink. 
Úgy is fogalmazhatok, hogy ha az út jó, akkor jól fog menni a szekerünk is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...