2013. június 22., szombat

Tervezz előre! Megéri :)))

Új munkát csináltam magamnak!
Ugye milyen furcsán hangzik? Pedig ez szó szerint így van. 
Tavaly nyáron részt vettem egy kistérségi pályázat előkészítési team munkájában, amiben térségi szintű projektötleteket kellett megtervezni, és teljes részletességgel kidolgozni. Két területet vállaltam. Az egyik egy 2 X 15 fős, felső tagozatos, általános iskolás tanulócsoport délutáni, tanoda jellegű, szabadidős programja a saját falumban, a másik pedig egy 10 települést érintő ifjúságfejlesztési program. Akkor ezeket úgy terveztem, hogy előre gondoltam arra, hogy mire ez a projekt indulni fog, akkorra már újra számlaképes  leszek, azaz újraindítom a másodállásos vállalkozásomat, és beleraktam olyan részprogramokat is, amiket szeretek csinálni, és amivel pénzt is tudok vállalkozóként keresni. 
Már akkor tudtam, hogy nem vállalok több pályázatírást, mert elhagyom a vidékfejlesztési területet, de helyette mégiscsak jól jön majd valami más. Méghozzá olyan más, amit szeretek csinálni. Mivel tudom magamról, hogy szeretek kreatívoskodni, és gyerekekkel foglalkozni, ezért beraktam részprogramként az iskolások számára egy nyári szünidős kreatív klubfoglalkozást. 
A fotókon a foglalkozásokhoz szükséges anyagok, eszközök, kellékek, mert megkaptam a munkát :)))
Anyagbeszerzés és mintafigura gyártás az első foglalkozásra
És itt van a teljes folyamat, aminek részese vagyok/voltam
  1. Az első és legfontosabb, hogy most már ismerem magamat (mert mögöttem van egy komoly önfejlesztési szakasz: EVE WAY / Who I am?). Tudom, hogy mi az, amit szeretek csinálni, mi az, amihez kedvem van, és örömömet lelem benne. Ez azért fontos, mert az adódó lehetőségekbe bele tudom látni azt, ami jó a számomra, és így tudom a kedvemre formálni az adott lehetőséget. Itt például az kapott elsőbbséget, hogy imádok kreatívoskodni :)))
  2. Aztán jött egy lehetőség: egy évvel ezelőtt felkértek egy kistérségi önkéntes team munkára, és a benne lévő részvételt elvállaltam. Elvállaltam, mert láttam benne a lehetőséget, és mert szakmailag nekem gyerekjáték volt teljesen készre összerakni egy pályázati projektötletet.
  3. Elkezdtem a lehetőséget a magam hasznára fordítani, és a projektötleteket úgy terveztem, hogy a magam számára is terveztem benne feladatokat, amelyek, gondoltam jól jöhetnek ebben az évben is, ha nyer a pályázat.
  4. Tudatosan terveztem a feladatokat, olyanokat, amiket szívesen végzek, mondjuk a kreatívoskodás, és vállalkozási költségnemekkel, hogy ha szükség lesz rá a megvalósításnál, akkor ajánlani tudjam magamat, mint vállalkozó. Persze a vállalkozásomban ezt a tevékenységet is felvettem tavasszal.
  5. Ezután már nem volt beleszólásom a történtekbe, de a dolgok úgy alakultak, ahogyan az nekem jó! A kistérségi társulási tanács jóváhagyta a tervezett projektötleteket, a tervezett költségvetéssel, úgyhogy átmentek az első szűrőn a projektötleteim. Benyújtották a pályázatot, ami nyert! És tényleg úgy alakultak :))) Tiszta véletlen, vagy mégse? :)))
  6. Kíváncsi voltam a történésekre, és egy kicsit magára hagytam a programot. Nem érdeklődtem, nem kerestem senkit, nem görcsöltem, hogy ,,Jajj, vajon meg kapom-e a munkát?" 
  7. Az már ismerős, hogy a gondolataim afelé irányulnak, hogy minden úgy történik, ahogyan az nekem jó, úgyhogy tudtam, hogy ha ez a munka jó lesz számomra ezen a nyáron, akkor megkapom, ha pedig nem ez lesz a megfelelő pénzforrás, akkor elúszik, és Én hagyni fogom.
  8. Május elején telefonhívás a kistérségi irodából, a projektötleteim pontosítására Nyírbátorba kellett utaznom. A projektmenedzsert és a szakmai vezetőt érdekelték azok a részletek, amiket egy éve megterveztem. Hogy is gondoltam ezeket? Elmeséltem a terveim részleteit.
  9. Na itt jött el az Én időm, az Én önmarketingem. Csak megemlítettem, amikor ahhoz a területhez értünk, hogy ezt a kreatív nyári foglalkozást Én is be tudom vállalni, mert számlaképes vagyok.
  10. Hurrá, de jó! Nem kell nekik ehhez embert keresni, egy gond lement a vállukról. Megkaptam a munkát.
  11. Szerződésem 2013. július 17-től szeptember 4-ig tart. Szerdánként 3 óra alkotás iskolás gyerekekkel. Ezért a munkáért 280.000 Ft bruttó pénzt kapok majd szeptemberben, ami akkor épp a legjobbkor jön majd, mert ebből fogom kifizetni a coach-képzésem utolsó költségeit :))) Nekem szuper! Mert így terveztem magamnak :)))
Azért írtam le ezt a folyamatot, hogy egy kicsit belekukkants Te is abba, hogy lehet magad is irányítani az életedet. Csak ismerni kell magadat, meg kell látni a lehetőséget, ki kell használni, tudni kell, hogy mi a célod és tudatosan tenni érte: tervezni és megvalósítani. Ez egy jó munkapélda erre.

Remélem hasznos ez a poszt, mert egy valós helyzet arra, hogy apró lépésekkel  lehet úgy haladni az álmok felé, ahogy jó nekünk! Csak jó kedvűen kell megtanulni élni, mert ilyen alapállapotban látjuk meg a legjobb lehetőségeket, aztán néha hagyni kell a dolgokat csak úgy megtörténni, mert minden a javunkra történik. 
Jó ezzel a tudattal élni, szeretem így azt, ami körülöttem zajlik :))) És mindez megtanulható!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...