2012. november 14., szerda

Gyöngykollekcióm 1.

A legelső munkám, ez a "borzasnak" ismert karkötő és gyűrű. Az eredeti "borzas" mintától kicsit ducibb lett, mert már egy idő után mindent fűztem mindenhová, csak hogy ne különüljenek el egymástól annyira a felfűzött szemek, úgyhogy Én a Borzas helyett "KisHurkának" hívom. 
Egy ismerősömtől kaptam egy zacskó maradék gyöngyöt, amiben mindenféle formájú és színű gyöngyből volt ömlesztve: kása, szalma, üveg, műanyag, néhány Swarovski stb. Kiválogattam azokat a nekem tetsző színeket, amelyeket be tudtam illeszteni a ruhatáramba, és elkezdtem összekombinálni. Semmi rednszer nem volt az összefűzésben, csak a saját érzékem után következtek a színek és a formák, és csak hurkolgattam egymás után. Jó volt csinálni, mert közben láttam az eredményt és éreztem, hogy ez tetszeni fog nekem.
És ilyen lett. Szerintem nagyon egyedi.
Szükség van még hozzá 0,25-ös damilra (horgászbolt 250 Ft, ez sokáig elég) és egy mágneses kapocsra (3 db van egy csomagban 120 Ft). A Borzas elkészítését egyébként erről a weboldalról tanultam, egyáltalán nem bonyolult.
Borzas helyett "KisHurka"
Ma azonban már mindenemet (karkötő, gyűrű) gumis damilra fűzök, mert bár akkor még nem gondoltam, hogy a fémallergiám ennél a pici kapocsnál is előjön, mert már hosszú évek óta nem jelentkezett, de előjött. Oka, hogy akkor egymás után több fémkapcsos karkötőt is készítettem és minden nap lelkesen viseltem valamelyiket. 

Ez pedig a második karkötőm, ami megint csak véletlenül sikerült ilyen kis kesze-kuszára. 
Erre az interneten talált karkötőkép inspirált, ami hetekig háttérképként volt beállítva a laptopomon, míg megtaláltam a hasonló elven fűzhető mintát hozzá. Mint kezdő gyöngyfűző elég sok bakit csináltam benne, de nekem megint csak így tetszik. Olyan, mintha direkt ilyen  lenne, pedig ez egy nagyon elrontott fűzés! 
Azért nagyon örülök, hogy még az elrontott dolgaimból is jó dolgok alakulnak ki a végére :)
Nagyon elrontott második karkötőm.
Ez volt az inspiráló karkötő
A gyűrűt pár hónappal később készítettem, ennek a mintának egy négy gyöngyös alapját követve.

És így néznek ki együtt!

2 megjegyzés:

  1. Nekem ez az elrontott nagyon tetszik, nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, még elrontani is jó néha valamit :) Nekem a lényeg mindig az, hogy a hibázáskor is az legyen a cél, hogy elérjem az eredményt. Itt az eredmény az, volt, hogy elkészüljön egy Nekem tetsző karkötő. És sikerült teljesíteni:)
      Ezt a nézőpontot egyébként az élet minden területén lehet használni, és így sokkal könnyebb minden "elrontást" megélni.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...