2012. november 7., szerda

Gyöngyfűzés saját stílusban

Régóta tetszettek a gyöngyből készült kiegészítők, és kb. másfél éve elkezdtem saját gyöngy kollekciómat kialakítani. Azelőtt soha nem fűztem gyöngyöt, de az internetnek köszönhetően megtanultam az alapokat. Rájöttem, hogy nem nagy ördöngösség a saját stílusunknak megfelelő ékszereket létrehozni. 
Különböző típusú, színű és méretű gyöngyöket fűztem gumidamilra, és ezeket kombinálva mindig az éppen az nap felvett ruhámhoz passzoló, vagy eltérő gyöngysorokat húzok egymás után karkötőként a csukómra, az apró karikákat pedig gyűrűként az ujjamra. 
A képen  az eddigi kollekciómat láthatod egyben. A karkötők nagy részét egy régi csészeakasztós fán tárolom, ez praktikus és átlátható.


Ahhoz képest, hogy 2 évvel ezelőtt még szinte semmilyen kiegészítőt nem hordtam, csak egy gyűrű és kész, most egész merészen kombinálom a saját készítésű (SK) műveimet.
Nagyon élvezem viselni, igazi NŐ-vé válok tőlük. Az pedig, hogy Én készítem őket külön öröm elsősorban magam előtt. Mikor ránézek, mindig megdicsérem magamat, hogy milyen jól kitaláltam a mai összeállítást, vagy hogy milyen jó, hogy hozzászoktattam magamat a kiegészítők viseléséhez. A sok-sok öndicséret mellett a környezetemből is kapok ám rendesen pozitív visszajelzéseket, családtagoktól, munkatársaktól, ismerősöktől. Néhány napja egy nyírbátori banki ügyintéző jegyezte meg, hogy nagyon tetszik neki, és hogy olyan jó látni ilyeneket a Nőkön, de Ő nem tudja, hogy tudná e viselni, ezért nem is költ rá.
Milyen jó, hogy az én költségem is minimális, mert SK az "ékszer".

A Gyöngyvilág  weboldalról online  rendelem a jó minőségű cseh gyöngyöket. Szeretem ezt az oldalt, mert közelről is meg tudom nézni a gyöngyök fotóit, ami megkönnyíti a kiválasztást. 

Ilyen viselés közben
Kezdetben egy nagyobb összeget áldoztam (10.000 Ft) fel, és beszereztem egy rakás nagy kiszerelésű gyöngyöt, kása és üveggyöngyöket, karkötő és egyéb alkatrészeket. Még ma is van belőlük és felhasználásra várnak. Bár azóta folyamatosan veszegetem a nekem tetsző kis csomagos gyöngyöket (ezeket a papírírószer boltokban találom, mert itt vidéken csak ez van).

HÚÚÚÚ! Ha beszabadulnék egy igazi nagy "Gyöngyáruházba"!!!! Biztosan elköltenék egy egész havi pluszpénzt. És abból mennyi mindent tudnék alkotni, főleg most, hogy jön a tél! Bírnám értékelni! Osztogathatnám mindenkinek, aki megérdemli!

Egyébként nyitott szemmel járok és kiszúrom mindig, ha valahol valami akciós, gagyinak tűnő gyöngysor van eladó. A "100 Ft-os" és a kínai boltokban például minimális összegekért egész hosszú gyöngysorokat, többsoros karkötőket lehet venni, amiket rögtön szétszedek, és összekombinálva a meglévő gyöngyeimmel már fűzöm is a kis egyedi karkötőimet és gyűrűimet.  

Még csak ilyen egyszerűen körbe-körbe, de már elértem arra a szintre, hogy "továbbfejlődés", mert az ugye kell. Nem tapadunk le egy helyen! 
Úgyhogy már kezdem tanulgatni a minta alapján történő fűzéseket is.


A minta alapján történő gyöngyfűzésem első példánya. Most Lea viseli, mert tetszettek neki a színei.
Szépen sorban megmutatom egyesével az egész eddigi kollekciótmat közelről is.

2 megjegyzés:

  1. Jaj de szépek az ékszereid! És milyen jól mutatnak így variálva. Kellene nekem is kollekció, hm, hm.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon egyszerű elkészíteni az önálló (nekem 17 cm-es csuklóméretű)gyöngysorokat, és csak azokat kell egyszerre felhúzni a csuklódra és hordani. Ha már több stílusú készült belőle, annál izgalmasabb variálni. És most ez még trendi is így.
    Majd csinálok egy bejegyzést és megmutatom mennyire egyszerű, aki soha nem fűzött gyöngyöt, még annak is megy.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...