2013. január 17., csütörtök

Új ruhában

Korábbi bejegyzésemnél segítséget kértem más bloggerektől, és kaptam is. Így elkészült az első képes fejléce a blognak. Ez a téli képsorozat, mert annyira kedvet kaptam hozzá, hogy eldöntöttem, hogy minden évszakban változtatni fogom. Már elkezdtem gyűjteni a fotókat a Pinteresztről évszakonként.

Külön köszönöm  Kreatívniki segítségét, aki az alábbi néhány mondattal elnavigált e-mailben, és az eredménye az, hogy sikerült ezt a fejlécet produkálnom.

Nikinek! Hálás szívvel köszönöm!
Idézek az e-mailből, talán másnak is jól jön majd: 

"... Először is, ahhoz hogy képes fejléced legyen egy képszerkesztőben kell elkészítened magát a fejlécet, mint egy kollázst. Tehát lementegeteg a képeket, amiket a fejlécedre szeretnél rakni, majd a képszerkesztőben (PicMonkey, Gimp - én pl ezt használom, vagy Picasa, stb) elkészíted a képekből a kollázst. A Picmonkey nagyon egyszerű, próbáld ki! A szerkesztővel méretre szabhatod, ill. a blogod nevét is ráírhatod a kollázsra. A méretre szabás egyébként fontos, hogy ne lógjon ki össze vissza a kép. Én ezzel elég sokat szoktam kísérletezni, érdemes több képméretet kipróbálni, ill. a sablonod szélességét megnézni a sablonszerkesztő résznél a blogodon. 
Ezután a kollázst egy képként elmented (png kiterjesztésben, mert az jobb minőségű). Ezután belépsz a blogodon az Elrendezés részhez (ahol a mozgatható menüpontok/ablakocskák vannak) és ott az oldal tetején van egy olyan ablakocska/dobozka, hogy fejléc. Annál a szerkesztésre kattintasz, s ott láthatod, hogy tallózni lehet képeket. Ide beteszed a saját kollázsodat (alatta egyébként van három variáció, ott kattints a cím és leírás helyett-re) A biztonság kedvéért nézd meg, hogy jó lett-e a méret, ha esetleg nem, akkor vissza a képszerkesztőhöz, ahol még alakíthatsz a méreteket. Ennyi. "

Én a PhotoScape szerkesztőt használtam (ingyenesen töltöttem le egy blogger ajánlata alapján, sajnos nem jegyeztem meg a blog címét, pedig most belinkelném), és az "összekapcsolás" funkcióval tudtam a fotókat egymás mellé, alá és oszlopokba rendezni, aztán keretet készíteni, szöveget szerkeszteni rá, elmenteni és a Niki irányítása szerint felrakni a blogra. Így utólag tényleg egyszerű, de volt egy pár órás munka vele, főleg a képek kiválogatása, hogy egymás mellett jól nézzenek ki, a megfelelő darabszámú kép legyen összerakva, a szöveg érvényesüljön rajta... Szóval az első próbálkozás meg volt, a következők már gyorsabban mennek majd, mert megtanultam a lépéseket.
Az "Eve Ways" blogban is megcsináltam :)

Remélem tetszik Nektek is :)


8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett! Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez is nagyon tetszik! Nagyon illik a blogod stílusához.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tanító mesteremtől ez nagyon jóleső elismerés. Köszi :)

      Törlés
  3. Kell néha a megújulás mindenben. A blogodnak is abszolút jót tett. Még személyesebb lett tőle, még inkább Te vagy. Tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. Szép a kollázsod!
    A picassaban készítettem az enyémet. De, mintha ki lenne kapcsolva néhány dolog rajta újabban, mert a fafaragónak már nem sikerült feliratos, méretes fejlécet készítenem...
    http://faragok.blogspot.hu/
    Nem tudok rá feliratot tenni, sem középre illeszteni be, nagyban...
    Kipróbálom az ajánlott lehetőségeket.
    Márta

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszöntlek a hozzászólóim között, és nagyon ajánlom a PhotoScape-t. Nekem is új volt, de nagyon praktikus, és ha megismered a kezelését majd meglátod, hogy igazán lehet vele kreatívoskodni: szerkesztések, kollázsok, keretek, feliratok, színek, formák alakítása stb. sok-sok lehetőség. Időtöltésnek is jó kipróbálgatni különböző dolgokat rajra (pl.:keretek), és eldönteni, hogy melyik témához melyik formát érdemes használni.
      Jó munkát hozzá :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...