2013. január 26., szombat

Tortadézsmálás

A sütisütéseket mindig hétvégére időzítem, mert akkor van itthon a család minden tagja, és akkor mindenki kedvére eheti a fini házisütit. Vannak igazi kedvencek, amit szinte minden nap képes lenne enni mindenki. Ilyen a csokitorta is, ami megint csak az egyszerű sütik közé tartozik nálam.
Mint kiderült rólam, szeretek sütiket sütni, de nem vagyok egy nagy külső kinézetre mindent feltevő emberke. Inkább a finomságot és az elkészítési praktikusságot helyezem előtérbe, úgyhogy nézzétek el, ha a pudingkrémes csokitortám sem a leggusztusosabb kinézetű, de elhihetitek, hogy annál finomabb. 
Ezt bizonyítja az is, hogy tegnap (péntek) este 9-re lett kész a hétvégi tortám, amit lefedve éjszakára elrejtettem a hűtőbe, gondoltam úgy még finomabb lesz, ha egy éjszakát pihen. 
És ma reggel ez a kép várt. A két férfi családtag megdézsmálta az éjszaka alatt. Valamelyikük még nem is szeletelte, hanem egyenesen villával esett neki az éjszaka közepén, és csak ette, és ette, és ette! 

Hmmm! Ezek szerint újra finomra sikerülhetett, ha ennyi ellenállhatatlan :) 
Ez számomra egy nagyszerű visszajelzés!

Pudingkrémes csokitorta receptje:
  • Kakaós piskóta 6 tojásból, tortaformában kisütve, majd kihűlés után 3 rész lapra felvágva. Nem gond, ha véletlenül összefaricskáljuk a tortalapokat a felvágás közben, és átlyukad a közepén, vagy az egyik laprész  vékonyabb-vastagabb, mert a krém úgyis összefogja, és szeleteléskor ha látszik is egy kicsit az "elrontás", már senki nem fog vele foglalkozni rajtad kívül. Úgyhogy parára semmi ok, ha még kezdő vagy a lapszeletelésben.
  • Csokipuding (Dr. Oetker étcsokis pudingpor) 2 csomag pudingporból 8 dl tejjel és cukorral elkészítve. Amíg még forró beledarabolok egy tábla étcsokit (Bocicsoki), és kb. 5 dkg vajat (margalin is jó) ezekkel fokozható a selymes csokiíz.
  • Turmixban kemény habbá verek kb. 2 dl tejszínt, ehhez adagolom apránként a kihűlt pudingot, és jól összeturmixolom. Így krémesebb és finomabb lesz a pudingos krém, amit rétegenként rákenek a tortalapokra. A tetejére és az oldalára pudingkrém kerül.
  • A tetejét megszórom (szitálom) egyszerű kakaóporral, a mostani szélére pedig még jutott egy kicsi a maradék mandulaforgácsból. De ha nincs, akkor semmi nem díszíti a szélét, csak egy kis szitált kakaópor.
Hangsúlyozom, ez kizárólag otthoni fogyasztásra készült, de ha vendégeket várunk, akkor jöhet egy kis flancolás is tetejére, mint a csokimáz, de soha nem viszem túlzásba, mert az íze számít. Ez a legfontosabb!

3 megjegyzés:

  1. Nyammmiiii!!!!! Én is így szoktam csinálni, de nekem mindig foltos lesz a krém a margarintól :( azt mondták, hogy nem várom meg, míg kihűl a puding és kicsapódik. Neked, hogyhogy nem foltos? :))
    Én is ilyen torkos vagyok egyébként, képes vagyok én is villával nekiesni :D

    VálaszTörlés
  2. Nocsak, egy újabb villás tortafaló :)
    De mit értesz foltosság alatt?
    Én leginkább vajat használok, ritkán Ráma margarint, de egyikkel sincs probléma. Sőt, sokkal jobb, ha forrón teszem a pudingba mert gyorsan elolvad. Amikor már felrottyant a puding és már nem főzöm tovább, akkor teszem bele a cukrot is, a vajat is és a csokidarabokat is, és néha meg-meg kevergetve együtt hűlnek ki). Egyébként a turmixolás úgy is eltüntetné a kicsapódott részeket nálad is.
    Szinte minden krémet átturmixolok a sütire kenés előtt, sokkal simább, selymesebb, krémesebb lesz. Próbáld majd ki Te is.

    VálaszTörlés
  3. Foltosság alatt azt értem, hogy nagyon látszik benne, hogy vaj vagy margarin is van a krémben, nem szép egyenletes barna :) de legközelebb kipróbálom úgy, hogy még a forró pudinghoz adom hozzá, köszi az ötletet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...